سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب مختلف از سرتاسر اینترنت

لایه چه میباشد ؟

لایه ها کلیدی‌ترین بخش فتوشاپ به‌حساب میایند به‌طوری‌که فارغ از وجودشان هیچ کار مهمی را در فتوشاپ نمی توان انجام اعطا کرد . برای لایه ها پنل مخصوصی موجود هست و بخش اعظمی امکان و تجهیزات درین پنل به‌ظاهر کوچک مخفی است , با کشور ایران جی اف ایکس همراه باشید تا شما‌را با تمامی قسمت‌های این پنل آشنا کنیم .

 

آیا میدانستیدکه لایه‌ها برای نخستین بار در ورژن 3 فتوشاپ معرفی شدند و پیش از آن این قابلیت و امکان در فتوشاپ وجوود نداشت ؟

برای رئیس و تهیه و تنظیم لایه ها در فتوشاپ از پالت layers استعمال میکنیم . برای مفتوح کردن پالت layers میتوانید سوییچ F7 رو بزنید . خط مش دیگر تعیین این پالت این است که از منوی window مورد Layers را گزینش فرمایید .

 

ساخت لایه نو در فتوشاپ :

از منوی Layer مورد New و آن گاه Layer را تعیین می کنیم و یا این که کلیدهای ترکیبی ctrl + shift + N می توانید یک‌لایه تازه تولید نمائید .

نهفته کردن لایه ها در فتوشاپ :

برای نهفته کردن یک‌لایه کافی است آیکون دیده کنار لایه را غیرفعال کنیم . برای این کار یک‌بار روی آیکون دیده کلیک میکنیم . آنگاه برای ظواهر کردن دوباره لایه همین کار را تکرار می کنیم , تا لایه فعال شود .

حذف یک‌لایه در فتوشاپ :

روی نوار رنگی لایه موردنظر کلیک راست کرده , مورد Delete layer را گزینش می کنیم .

 

ابتدا لایه موردنظر را فعال کرده ( روی لایه یک‌بار کلیک میکنیم ) آن‌گاه روی آیکون سطل آشغال که در تحت پنجره لایه ها جای دارد کلیک میکنیم , در‌این حالت کادری گشوده میگردد که در مورداطمینان از حذف , از ما سؤال میکند .

 

ابتدا لایه? موردنظر را فعال کرده , آنگاه از منوی Layer , گزینه? Delete layer را گزینش میکنیم .

رو نوشت از لایه‌ها در فتوشاپ :

از منوی Layer گزینه? Duplicate Layer را گزینش میکنیم .

 

یا این که دو دکمه Ctrl + J رابر روی کیبورد همزمان فشار می دهیم .

لایه در فتوشاپ

لایه? ذی‌ربط را به‌طرف آیکون Create New Layer که در تحت پنجره? لایه هاست Drag میکنیم .

 

دکوراسیون لایه‌ها در فتوشاپ :

ما می توانیم در پالت layers با کشیدن لایه‌ها به جهت بالا و یا این که زیر رتبه آنها را تغییر و تحول بدهیم و لایه‌ها را به‌صورت منظم آن‌جور که خودمان بخواهیم تهیه کنیم .

 

روشن / خاموش کردن لایه‌ها :

برای روشن/خاموش کردن لایه‌ها ( نمایش / عدم نمایش ) , در پالت لایه‌ها بر روی آیکون چشمی ( روشن / خاموش کردن لایه‌ها ) که در کنار لایه قرار دارِ کلیک نمائید . درصورتی‌که این دیده رو ملاحظه کنید یعنی تا آن لایه روشن است و در صورتیکه لایه خاموش باشد شما این آیکون دیده رو نمیبینید .

 

لایه background چه چیزی است ؟

وقتی‌که شما یک تصویر نو را با یک background سپید یا این که یک background رنگی استارت میکنید پایین‌ترین لایه در پالت لایه‌ها , لایه background خواهد بود . هر تصویر فقط یک background میتواند داشته باشد . شما ترتیب لایه background , opacity و یا این که وضعیت آمیختگی رنگ آن را نمی‌توانید تغییر‌و تحول دهید .