سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب مختلف از سرتاسر اینترنت

کپی کردن از لایه‌ها در فتوشاپ :

  
از منوی Layer گزینه? Duplicate Layer را گزینش می کنیم . 
 
یا این که دو سوییچ Ctrl + J رابر روی کیبورد همزمان فشار می دهیم .

لایه? ذی‌ربط را به‌طرف آیکون Create New Layer که در تحت پنجره? لایه هاست Drag میکنیم .

دکورا سیون لایه‌ها در فتوشاپ :

 


ما می توانیم در پالت layers با کشیدن لایه‌ها در راستای بالا و یا این که زیر سکو آنها‌را تغییر‌و تحول بدهیم و لایه‌ها را به‌صورت منظم آن‌جور که خودمان بخواهیم تهیه و تنظیم کنیم .


لایه در فتوشاپ

روشن / خاموش کردن لایه‌ها :

 


برای روشن/خاموش کردن لایه‌ها ( نمایش / عدم نمایش ) , در پالت لایه‌ها بر روی آیکون چشمی ( روشن / خاموش کردن لایه‌ها ) که در کنار لایه قرار دارِ کلیک نمائید . درصورتی‌که این دیده رو ملاحظه کنید یعنی تا آن لایه روشن میباشد و در حالتی که لایه خاموش باشد شما این آیکون دیده رو نمی بینید .

لایه background چه میباشد ؟

 


وقتی‌که شما یک تصویر تازه را با یک background سپید یا این که یک background رنگی آغاز می کنید پایین‌ترین لایه در پالت لایه‌ها , لایه background خواهد بود . هر تصویر فقط یک background میتواند داشته باشد . شما ترتیب لایه background , opacity و یا این که موقعیت آمیختگی رنگ آن را نمی‌توانید تغییر تحول دهید . البته برای تغییر‌و تحول در آن میتوانید آن را به یک‌لایه معمولی تبدیل فرمایید . وقتی‌که شما یک تصویر تازه را با محتوای ترنسپرنت آغاز میکنید تصویر شما لایه پس‌زمینه ( background ) نخواهد داشت .

تبدیل لایه background به یک‌لایه معمولی :


در پالت لایه‌ها بر روی background دو توشه کلیک فرمایید یا این که این‌که از منوی layer/New دستور Layer from background را کلیک نمایید .

Option های لایه را گزینش فرمائید .

Ok را کلیک کنید .

تبدیل لایه دلخواه به لایه background :
لایه را در پالت لایه‌ها تعیین فرمائید .

دستور layer/New/background from layer را کلیک نمائید .

تعیین لایه‌ها در فتوشاپ :


در صورتیکه یک تصویر دارنده لایه‌های متعددی باشد شما می بایست لایه ای را که با آن میخواهید کارکنید را تعیین نمایید . هر تغییری که شما در تصویر ساخت می کنید فقط در لایه فعال اثر میگذارد . برای فعال کردن لایه ای تازه بایستی آن لایه را تعیین فرمائید و می بایست بدانید که در هرلحظه فقط یک‌لایه قادر است فعال باشد

برای گزینش یک‌لایه یکی‌از موردها ذیل را انجام دهید :

1 – در پالت لایه بر روی اسم یا این که آیکون لایه موردنظر کلیک فرمایید .
2 – ابزار move را از نوارابزار گزینش کرده و بر روی تصویر کلیک راست فرمائید . در‌این‌صورت منویی با اسامی لایه‌ها و مجموعه‌ها ظواهر می‌گردد که میتوانید یک کدام از آنان‌را گزینش نمائید .

متصل کردن لایه‌ها به یکدیگر در فتوشاپ :


فکر کنید وضعیت دو لایه در بومتان بایستی در کنار نیز و مسافت آبجکت های جان دار درین دو لایه کاملاً ظریف و معین باشد . درحال حاضر شما می خواهید این دو لایه را به‌طور به طور همزمان به‌جای دیگری از بوم منتقل نمایید . برای این کار خوبتر است که‌این دو یا این که یکسری لایه را به همدیگر متصل فرمائید تا همراه باهم جابه‌جا شوند .